Friday, August 12, 2011

kenapa artis KOREA,lagu KOREA,cerita KOREA diminati ramai..

few days lepas aku main msg2 ngan ciksyiro..lebih kurang macam ni la conversation dia :

syiro : biha,kau buat ape tu?aku bosan ni..
aku : aku br lepas offline..online lama2 pun xtau nak buat apaa..
syiro :eh,kau x minat korea eh??cuba la tengok the arrival ke cnblue ke..
aku dlm hati *x dlm hati pn xpe bkn dia dgr pn : hari tu suruh aku tgk you're beautiful..hish budak nih
aku : muvi ke series?
syiro : yg the arrival tu series.cnblue to vid clip..xpun kau tgk yongseo we got married..comel
aku : oh,x minatla..laki korea jambuuuu
syiro : x,yg cnblue tu x jambu
aku : aku suka kwon sang woo jek
syiro : tp dia dah tua..yg ni baya2 kita je
aku : aku mmg suka yg tua2
syiro : kau suka yg tua2?hish

haha..ok.abaikan dua line last tu..berbalik kepada title kita.silap ye..bukan noktah yg last skali tu.sepatutnya tanda soal.kenapa?kenapa?kenapa?


1. mamat2 korea semuanya jambu2 belaka..

betul..korang xrasa ke mamat2 korea tu semuanya jambu2..cuba cari yg x jambu??semuanya x hensem..dulu aku minat kwon sang woo.masa zaman2 stairway to heaven tgh hot tyg kat 8 tv.suka tgk dia senyum,dia nangis,dia buat muka bodoh..hee..xde sapa dah lepas dia..ececece..menggedik la pulak..tapi serius,artis korea zaman sekarang ni dahla muka jambu lepas tu fesyen pelik2 lepas tu rambut pelik2.mostly rambut nak straight kejung2 panjang2*sory korean fans*..ok,aku x suka laki rambut panjang.taste aku lelaki melayu walaupun aku suka jugak dekat mcdreamy.ok fine.taste aku lelaki tua.-.-


2.cerita dia semua comel2

mostly cerita korea yg org minat semua cerita comel2.ok,perempuan dia mmgla comel2.tp aku suka cerita jiwang2.aku tgk cerita korea ni masa aku drjh enam,f1,f2..cmtula.pastu lepas spm adelah jenguk mysoju.tu pun tgk muvi je.aku tgk je cerita comel2 nih tapi xdela fans sgt smpi xleh tinggal.crita korea series yg aku minat semua cerita tangkap leleh punya.stairway to heaven,love story in harvard..cerita korea ni comel yg versi x logik.mcm cerita coffe prince tu..kan aku kate laki korea jambu smpi laki pompuan pn x bole kenal..hihihi.mcm cerita boys over flower tu..ade ke grup lelaki yg hot mcm tu??itu mcm imaginasi kanakkanak remaja.see???lepas tu mesti ada family yg kaya raya gilaa..lepastu perempuan2 semua berangan nak dpt lelaki mcm tuu..hecm anak raja..tgk??dah menyemai harapan palsu dekat gadis2 x bersalah.ini akan meningkatkan jumlah andartu2 kat msia ni sbb semua nak cari yg korean look..hahaha..gurau jee.


3.x paham lagu korea.

lagu2 korea tu x difahami.ada yg rajin tu bolehla translate bhs korea.yg aku x paham ada org boleh hapal lagu korea??mcmne tuu?sgt fanatik ok.xde feel la nyanyi lagu x faham.kalau lagu inggeris boleh lagi tgk lirik n pahamkan lirik dia.oh,tp dkt youtube ada kn lagu korea yg dah siap translate english..ok2.boleh terima.bhs korea boleh belaja kan??aku je yg x nak..nak seribu daya,xnak seribu dalih..aku xnak,so,banyakla dalihnya..maaf maaf maaf..sila minat lagu korea.-.-


4.pengaruh dia sgt hebat.

ok,pengaruh korea ni sgt hebat kat malaysia.kadang2 sampai aku x suka.rimas.contoh;aku baca cerpen,novel melayu ni kan..tiba2 dia kata'hensemnya dia mcm muka ********'nama laki korea yg aku x kenal..terbantut aku nak baca..xpun'kalau kau hensem mcm *****xpe jugak!'..aku x kenal pon mamat korea yg dia mention tu..x dapekla den nak imagine kehenseman watak hero tuu..cuba la kata hero tu hensem mcm yusry kru ke,mcdreamy ke,aaron aziz ke tomcruise ke..dapekla den nak imagine.xpun si hero kata saranghae dekat heroin..apehal??kenape ada lelaki terpengaruh dengan korea2 ni..ckp i love you x boleh ke??hish..aku tiba2 tertanya2,ada ke lelaki yg minat korea?oh,ada.erul af tuu..-.-post2 kat fb bnyknya la pasal korea smpai aku malas nak bukak fb..eh,x.aku bukak je hari2..


5.aku peminat setia cerita melayu n english movie/series jee

kalau cerita melayu aku layan jee..cerita omputih lagi aku layan..sweet die lain dengan sweet korea..sweet matang sikit.aku dah matang okeh??*nada bangga gila*hahaha..kalau english movies tu,aku sanggup search nama mamat hensem dlm cerita tu n tgk dia berlakon cerita apa lagi n download cerita tuu..grey's anatomy tu sanggup aku download complete season 1-7..walaupun ada yg x best..merlin aku tgk,human target aku tgk,gossip girl aku tgk,preety little liars pn aku tgk..oh,suka gila ezra fitz dlm cerita preety little liars tu..jaw dia, awhhh..same dgn Dan cerita gossip girl sama dengan arthur cerita merlin sama dgn mcdreamy..huhuhu.oh,cerita korea x lucah mcm cerita omputih..heee..eh,aku x tgk movie bln2 puasa ni tau..tgk pon mlm2 kat tv...

ok,lain org lain citarasa..cuma aku geram je sebab sorg2 kawan aku minat korea dia..lepas satu satu..hish..

berbalik kpd perbualan aku ngan syiro kat atas,aku x rasa cn blue tu x jmbu..aku ttp rasa lelaki korea jambu..hahaha..sory,no offense..teheee..

maaflah ye,kepada fans2 korea sekalian..aku belum terasa nak minat lagi kot..cuba sorg buat aku minat..cer cuba cer cuba..



adios..




4 comments:

Adeeb Zulkifli said...

first,
"lepas tu mesti ada family yg kaya raya gilaa..lepastu perempuan2 semua berangan nak dpt lelaki mcm tuu..hecm anak raja..tgk??dah menyemai harapan palsu dekat gadis2 x bersalah.ini akan meningkatkan jumlah andartu2 kat msia ni sbb semua nak cari yg korean look"
AHAHAH :D

second,
"cuba la kata hero tu hensem mcm yusry kru ke,mcdreamy ke,aaron aziz ke tomcruise ke..dapekla den nak imagine"
tak habis2 yusry kau tuh. dia lisa surihani dah cop dah. menyemai harapan palsu kat diri sendiri ke? HAHA :D

third,
"cerita korea x lucah mcm cerita omputih..heee..eh,aku x tgk movie bln2 puasa ni tau..tgk pon mlm2 kat tv..."
kantoi...;p

lastly,
" aku mmg suka yg tua2"
lol. aku nak tengok kau kawin dgn sapa nnt. jengjengjeng...;)

nabihah said...

aku terima je hakikat yusry tu dah dicop lisa surihani..haha..xde menyemai harapan palsu kat diri sendiri pon..hhahaaha

tengokla aku kawin ngan sapee..calon pn xde lagii..hahaha

izreenfarhanis said...

hahahahaaaaa.....aku doakan dengan org korea jugak lah kot :P amiinnn

nabihah said...

huhuhu..xmaulahh