Wednesday, August 10, 2011

5,6,7,8,9,10 and still counting..

assalamualaikum..
dah lama x mengupdate blog ni kan??baru plan nak buat 'dear diary' ala2 diari ramadhan rafiq..kikikiki..x jadilaa..udah nggak ada mood mau gimana lagi dong??hihi..so,hari ni kita speeding yee...kalau berminat,teruskan baca.

5 ramadhan,
hari jumaat kan??xde apa yang menarik rasanya hari ni.oh,ada satu..aku ngan mama pegi carefour kat belakang rumah tu nak beli barang2 dapur.mula2 plan nak buat asam pedas,tapi aku ni bengong pegi kedai masa org dah nak semayang jumaat,nak tutup dahla kedai tu..so,lepas hantar adik aku g skolah,pegila carefour..first time bawak altis wa cakap lu.aku rasa kereta tu macam besar gila.x konfiden bawak. shopping3..belila 3 botol sunquick..murah okay..kat rumah ni dah ada 7 botol sunquick.masa jln2 tu,ternmpak tanda harga 9.90.udang sekilo 9.90..memang murahlaa.aku pon volunteer la dekat mama nak pegi mengaut udang tu..korang penah tengok org berebut masa sale??ala2beg prada jual 500..cenggitu ler..ala2 cadar akemi ada less 80%+10%...aku pun ape lagi..kaut kaut laa.pastu pegi timbang tengok2 x sampai sekilo pon.kebas2 tangan aku wo!sejuk kot.pastu mama capai lagi seplastik nak memancing lagi..xsempat abang tu nak letak udang drpd baldi ke tempat udang,org ramai dah serbu..mencangkungla pilih udang..dptla sekilo lebih..campur agak2 2kilo la jugak udang yg kitorang siang petang2 tu..

6 ramadhan:
xde apa yg menarik melainkan aku pegi mid ngan abg ngan adik aku sebab nak tmankan maksu tgk ipad2..pastu kitorg jln2la 3 orang sebab mama dmam..pastu pegi roxy sebab mmg nak cari purse..purse aku pakai drpd form2 kot..yg zap on punya tu..hahah..kanak2 gila weyh..thanx tu berus basuh baju yg dah rosakkan zap on wallet aku n membulu2kan wallet aku..so,aku terpaksa la pergi cari wallet baru..ecece..terpaksa kunun..itu pun hadiah kakteh bagi sempena birthday aku masa form2..so,aku pun dah berkenan kat purse roxy yg memulanya aku x berkenan pon.abg aku yg beria2 suka..tgk2 macam cantikla pulak..harga dia 100++..korang rasa berbaloi x??heee..kena kumpul duit nii..duit dah habis buat pegi singapore hari tuu.
then,petang tu kitorang pegi rumah tokayah.berbuka kat sana..buat nasi ambang babe..lama sudah x makan nasi ambang..teringat kusess,teringat ahli dorm,teringat junny yg selalu jadi yg last makan sambil makan dgn mulut penuh kembung2,teringat suap2,teringat bonda..eh..hahaha..kitorang makan dalam dulangla..ada ayam masak kicap,sambal goreng,ikan masin,mi goreng n cuma tambah sup ayam jee sebab ada org x makan nasi kering2 kan..nak kena ada kuah..serius makan banyak kalau makanramai2 mcmtu..

7 ramadhan :
xde pegi mana2 sebab mama demam x baik2 lagi..uhuk3..petang tu g carefour lagi dgn abah pulak sebab mlm tu nak buat spaghetti utk berbuka..tapi before tu round2 rumah kedai kat btho ni sbb hariz nk buat dia ppunya kajian geografi tempatan..aku jado fotografer x bertauliah tukang amik gambar kedai2 kat situ..so,mlmnya masakla spaghetti,mushroom soup,roti telur..

8 ramadhan :
tgh hari tu hantar hariz g sekolah,hantar mama g klinik,n g kedai beli ikan pari sebab nak jugak buat asam pedas tu...sejak mama demam,aku mmg jadi tukang masak tetap lah..hihihi..mlm tu tgk supermak..klakar kot cerita tuu

9 ramadhan :
masak berbuka sorang2 sebab mama x larat.pukul 6 baru start masak.n aku berjaya masak daging taktau nama..ala2 masak merah pun ye dendeng pun ye jugak..idok tau lee..sup sayur,n sotong goreng tepung sedap..hahaha..penat wa cakap lu..berpeluh2..sakit belakang..ecece..cam org tua pulak dahh..

10 ramadhan:
pegi jusco ngan along n kak fida..jumpa cik raja azmatu amirah..hihhihi..selamat bekerja ye..aku segan nak pakai kebaya cenggitu,sexy...huhuuhu..pastu hantar kakfida g bangi,umah kakak sedara dia n guess what..aku drive dari bdr bru bangi smpi bdr tun razak..pegi amik mama kat smss..pastu balik pusing2 alam damai n damai perdana cari ayamas..pastu tidur x hengat..dah pukul 6 bru terhegeh2 nak cari lauk..haha..merempit ngan abah g kedai beli lauk..dah lama kot nk naik motor..

*korang mesti tengok ini kisahku dekat tv9..best..terasa nak menitiknitik je air mata tiapkali tengok..pukul 6.30 petang..masa tgh masak2 tu tinjau2 la tv..hehehe..tiap2 rabu n khamis..minggu lepas catriona ross ngan sham kamikaze.tadi wardina..cerita pasal org yg dah berubah..kadang kita rasa org yg baru berubah tu lagi baik dari kita..kita yg dah bertudung dr kecik ni amalan pun x cukup lagi..solat pun ada tinggal2..mesti ada rasa something kat dlm yg menusuk kalbu jiwa raga lah bila dgr org2 ni cerita kisah dia..cerita catriona ross aku dah dgr dah lagi detail dekat halaqah,sentuhan qalbu..sedih...so,sementara nak tunggu bukak puasa,boleh muhasabah diri..tgh masak pun boleh fikir2 jugak..



No comments: