Sunday, May 2, 2010

saya seorang ANAK DARA TUNGGAL..

semalam saya baru baca blog seseorang yg kongsikan pengalaman dia jadi seorang anak sulung.jadi saya rasa,saya pon nak berkongsi perasaan n pengalaman jadi seorang ANAK DARA TUNGGAL ni.banyakreaksi yg saya terima kalau saya kata,"aku sorang jea pompuan".Antaranya :

Reaksi 1 : mesti manja kan???*erk...*

Reaksi 2 : wah,bestla!x pyhla kongsi2 barang ngan adk bradik lain..

Reaksi 3 : best r,ada 2 bodyguard.*bodyguard???*







Jadi,saya pon nak berkongsi cerita la kan.


1. mmg best n x best jdi ANAK DARA TUNGGAL ni.manja???mcm yea n mcm x.kui3.buat pengetahuan semua,sya selalu gile kena marah ngan parents saya sbb saya seorang yang MALAS!!ulang lgi skali..MALAS!!haha..Manja tuh subjektif la.kalau being overprotected adelah.Saya rasa,xde la OVERprotected sbb skrg dunia smakin bahaya kn..kalau saya ada adik pompuan pun,i bet 'she' will be protected just like me.

2. x payah share barang???mmg best..tpi bg saya,dpt share barang pon best.banyak sket choice..hahaha..jgn marah yea,sape2 yg ramai adk bradik pompuan.


3. bodyguard???x kot..mereka dipaksa menjadi bodyguard saya oleh mamaku yg tercinta..
contohnya,"Hariz,teman kakngah tu!!"haha..kasihan.


4. kerja rumah.mmg saya tauke kerja rumah.lepas makan yang kemas meja,saya.basuh pinggan,saya.basuh baju,sidai baju,lipat kain...mama saya..haha..kadang2 saya tolong.kalau mama gi kerja,sayala yg sidai n lipat kain.saya memang x suka ape2 yg berkaitan dgn baju.basuh baju,sidai baju,lipat kain..sume sya x suka..pakai baju???sbnrnya x suka,tpi terpaksa!!haha..oops!pecah rahsia!eh,xla...gurauan semata2.


5. seperti yg semua sedia maklum,yg sulung masa kecik payah sket nak jaga adik,dah bsr mengarah jea.saya ade seorang abang n seorang adik yg suka mengarah.diktator betul!hasilnya,saya seorang yang kuat membebel!!pecah lagi 1 rahsia..kah3..mmg anak sulung mempunyai kuasa yg besar sehingga adik2 menjadi gerun!!!hahaha..tpi saya x,sbb dia tua setahun 2 bln jea drpd saye..haha..paling x best,kalau saya perli2 adik saya,saya akan dihadiahkan dgn sebuah jelingan yg sangat tajam..kalau along saya yang buat,dia senyum+gelak je...*ish..x puas hati *


6. jadi ANAK DARA TUNGGAL ni x best sbb xde rujukan.nk berfesyen xtau nak ikut sape,xde idola la sng citer.xtau nak ikut sape n xde sape nk ikut saya.kah3..


7. ape lagi ea???ntahla..


so,skrg sya dah share pengalaman/perasaan jadi ANAK DARA TUNGGAL.lepas ni,RAJA AZMATUL AMIRAH/HUDA TAJUDDIN bolehla share cmne jdi ANAK DARA BONGSU.IZREEN FARHANIS pon boleh share cmne kalau SEMUA ANAK DARA...haha

1 comment:

Adeeb Zulkifli said...

biha, no 4 tu ak pon same la... haha