Tuesday, May 4, 2010

malas nak tgk berita..

sekarang ni kan sebok citer pasal aminulrashid yg kena tembak dgn polis tu.Ramai yg salahkan polis dlm kes tu.Sampai kat fb dah ade group entitled kami benci kekejaman polis Malaysia.Saya x taula sape yg betul n sape yg salah.Ye la saya ni,baca berita,je.Saya x tau la cerita dlm paper ni betul ke x.Mulut boleh ckp tipu kn???sbb tu la dkt akhirat mulut kena kunci..oopss!dah lari topik.

ok,sbnrnya saya agak x berpuas hati la dgn mereka yg salahkan pihak polis 100% ni.Selama ni,saya x taula kalu mmg polis x tembak kalau ade org yg mencurigakn lari dr polis camtu atau polis tembak tpi org2 sblm ni,pnjg umur,bernasib baik x kena peluru tuh.ntahla.saya pun x tau.

tapi,pada saya,buat salah ke x buat salah,kalau polis tahan tu,berentila..dlm kes mcm ni,kita kena amik pengajaran.org x tau ape niat kita.mungkin adik A (adik A jela,pnjg sgt nama dia )xde niat jht.tpi,kalau xde niat jht pon,dia ttp buat slh sbb drive xde lesen.polis tu x tau ape yg ade dlm minda dia.mungkin polis tu ingat adik A nih org jahat.Cuba anda bygkn kalau adik A nih sbnrnya bru lps samun rumah org n polis tu x buat ape2 untk thn dia.Bila org buat report,dia jgak yg kena sbb dia yg ronda kawasan tu.Itu tanggungjawab dia.org ramai akn slhkn dia sbb x jaga kselamatan awm.

tanggungjawab tu besar ouh.kena jwb kat akhirat...rasuah tu HARAM.Tapi,bila kita jlnkn tanggungjawab,ade aje yg org nk ckp.pasal polis yg kena langgar tu,xde plak org nak ksian kat dia.ramai polis yg mati untk negara,tapi orang x ingt semua tu.people are just looking at the bad side.mcm kalo kain putih yg besar,tapi adi setitik itam kat kain tu.org akan ckp pasal titik itam tu.mcm tu la.

sepatutnya,reaksi org ramai bila polis keluarkn pistol,kita kena fikir"polis dah semakin tegas,kenala bgi kerjasama kat polis supaya polis x keluarkan pistol".kalau org berfikiran cmni,negara msti aman.kan3?saya rasa,kalu nak ikut pe'el rakyat m'sia,msti lps ade kes cabar mencabar punyela..haish..

biaq pi la depa..yg penting kalau polis tahan saya,saya akn berenti.jgn risau yea,enchek polis!!*tabik spring 3 kali*.

mk saya x bley ckp pasal kes ni..dia mst marah org yg slhkn polis ni.dia kata,cgu pn mcm tu la..kalo anak x pandai,parents marah.cgu marah nk bgi ank pandai,mak bapak marah.kalu anak dia pandai,xde pon nk trima kasih kat cgu.haish..kasihan mak saya..dia slalu bisingyg PIBG sekolah dia usulkn kurangkn balik bermlm..what??kat KUSESS dlu,kalau x blk,RUSUHANla jwbnye..diorg blk 2 minggu skali pon nk kurangkan???haiya..

skarang nih mama asik balik lmbt je..ksian die..rase macam nak letak sayap kat kete mama spaye mama bleh smpi umah kejap tanpa mengharungi jam..hahah..erk,boleh ea,cmtu???
ntahla..

kesimpulannya,berfikiran positif!!msti hidup lebih ceria..btape susahnya nk dpt keadilan d dunia..haish..


3 comments:

Adeeb Zulkifli said...

i like the kesimpulan. berfikiran positif! mmg mcm biha! =)

izreenfarhanis said...

kankan...ak pon suke kesimpulan tu!! haha..biha yg ak kenal :)

nabihah said...

kesimpulan jea yg korang suke???
penat aku tulis pnjg2