Thursday, May 20, 2010

kadang2 gelak tanpa sebab ni mmg best!

ok...masa berjoli aku da nak abis.ahad nih da nak daftar kat pasum n i'm sure rakan2 yg masuk uia n uitm pn daftar ujung minggu nih.dah lame en x update blog ni.haha.maybe lepas nih lagi lame kot x update.malas nak update pasal hk sbb yg bace ni pon org2 yg g hk en..so, malas.mals nk update pasal hari guru sbb dah buat kat fb.nak cite pasal ape yea??

CERITA 1 :

smalam pgi UM..tolongla jangan kate aku semangat ke hape ke.borang pon x isi lagi.ade org da siap packing da.sbnrnye teman abg aku gi antar brg2 die yg banyak tuh gi kolej n nk gi byr yuran haluansiswa UM.alang2 kat ctu ade bank islam.bukannye banyak tempat ade bank islam ni.time nak balik tetibe abg ak belok kat kolej 12 tuh..apsalla mamat nih bawak aku g sini..semangat ape??bukannye x penah dtg ctu.slalu kot time die kat pasum dlu.ade ke die berenti kat cafe n suruh aku turun g beli air.dahla x belanje,aku lak yg belanje die.ade ke patut.tah pape tah mamat tuh g ctu semate2 nk g beli air???haha.lawak tol!

CERITA 2 :

malam.lepas tgk tv dlm kol 12,biasela b4 tido msti mmbace untk memanggil2 rasa mengantok..ape yg saye bace???cube teka ape yg aku bace??salah.bukan novel.dah dekat 2 minggu x bace novel.xde novel baru.bace conan.ala komik detective conan tu.cri balikla mane2 yg x bace lagi walaupun rase2nye mcm sume da bace.bace punye bace adela satu bunyi ni.macam bunyi benda jatuh.skali,usha2..si MUMU..execise la plak malam2 buta.siang2 ko tdo ea.mentang2 bilik aku tu siang gelap mlm terang.saspen aku..nak tau ke mumu tu sape??
abang aku punye hamster la..bilik ak yg mcm sarang tikos tu mmg die jdi kan sarang hamster die.bilik die aircond,sejuk nnti mumu die demam..heh..sudahla..

CERITA 3 :

hantar mumu gi kolej abg ak.yela nnti die balik UM naik motot xkan nk bawa mumu naik motor.mau melayang si gemok tu.then gi makan kat restoran feveret aku.haha.kat veledrom ngan maksu,nenek,paklang,abg ijat.tok ayah dah bole kuar spital..ok la..lepas makan bole plak terlepas simpang nak u-turn balik umah,msk plak simpang nak gi ampang yg jam nk mampos tuh.then abg ak ngan bijaknya masuk kawasan flat2 tuh.ade jea sign board g btr.ntah.die x yakinla konon.dengan minyak yg dah nyawa2 ikan.haiyo..kalau mati tgh jalan,buat jatuh saham je tolak kete..adoiyai!!dgn x malu nye singgah sains selangor mintak duit kat mama sbb ak x bwk purse,along ade 4 hinggit je.dlm akaun die ade 20 jea..bateri fon aku dah kong,so,pakai hp alongla kol mama..x sampai 2 minit ckp dah putus.kredit da abis.tinggal 4 sen jea.miskin tol la abg aku nih..hadoi!!redah je la sains selangor tuh.nasib baikla pak guard die x mcm kat kusess.slumber je ktorang masuk n aku ngan slumber badaknye naik g blk guru.mama bgila 50.iosi minyak 30 jea..lgi 20??buat ape lagi..tanye plak..gaji la..huhu..

CERITA 4 :

balik dri pasar malam,mkn..mkn..mkn..aku ckpla yg pokok mangge dpn umah dah berbuah.xdela rupe buah yg sempurna tpi ade la rupe.then mama kate tu mcm embryo la yea..janin..aku kate kalo jatuh tu,teros masok tong smpah sbb bwh pokok mangge tu ade tong sampah..msti jdi kes polis.jumpa janin dlm tong sampah.tpi janin mangge la..sengal juge kami ni..
pastu mama bukak cite pasal budak tanam janin tepi sg...dahla bru 15 tahun..aiyo..takot aku zaman sekarang nih..macam zaman jahiliyah.. :(

that's the end of my story..

4 comments:

Adeeb Zulkifli said...

ak ske cerita 3 n 4. haha
btw, gud lark tau biha n slamat mnjadi warga pasum!
:)

nabihah said...

ouuuh...trime kaseh2
gud luck juge,adeeb!
ko jdi warga uitm en??

danial hassan said...

ak pown penah mnjd mngsa hamster kakak ak..
mlm2 dlm kol 2-3 cm2..bising je..maen pusing2 dlm 2..
siang2 tdo..hahaha..
ak pown tnsion halau hamster kakak ak yg brname taro 2 dlm bilik iron bju..haha..:D

nabihah said...

hahaha..
aku rase si mumu tuh obesity doe...
gedempol giler!
aku kejut die bangun then tdo blk!!
haish pemalas sungguh!!