Friday, June 3, 2011

kahwin



lamaaa giler x update blog kan??hee...i busylaaa..last week,khamis sampai ahad busy sbb pakcik kahwin.adik ayah aku yg paling bongsu dah kawin..ingatkan nak update hari isnin,tapi dah dok asik ngadap youtube jeee..tengok ape??tengok showdown,showdown,showdown,video clip lagu bsb dolu2,tgk af,alaa si hazama tuu..then,bila da tgk dak af ni menari menuju puncak,mcm x best..'ter'klik la pulak,menuju puncak drpd af1 smpi af8...dah tu,'ter'klik la pulak performance zahid,adam,shahir,etc..then,'ter'klik dariku shahir la pulak...cemane nak update blog??lagi2 lepas tgk showdown hari rabu,tgk street dancers n b-boy yg hensem2 tu,stalk video n fb joe wakaka yg sengal tu..banyak betul halangan  nak update blog..

ok,back tu kenduri kawin pakcu aku..xde gmbr sgt,sbb malas nak amik gambar..kamera cikai..lainla kalau ade dslr,baru bersemangat aku nk jadi fotographer...oh,cakap pasal fotografer,si abang tukang amik gmbr masa pakcik aku nikah+sanding belah pompuan+sanding belah laki tu agak menarik perhatian sebab. agak bole la rupanya+spek mata itam dia yg menarik tu..kan..yg paling menarik perhatian is dia punya *****..hahaha..aku ingat aku je yg nampak masa malam pakcik aku nikah tu..kaler purple..teeettttt..hahaha..then,besoknye lepas majlis kat umah pompuan,kitorg dok cerita la pasal majlis tu,n tercerita pasal si abang tukang amik gambar tu..aku menyatakan kekaguman aku kat die..then,abg aku kate kagum apenyaaaa...hari2 tayang *****..semalam kaler purple,hari ni kaler kuning..hahaha...waaaahhhh..matching ngan tema majlislaa..hahaha...jangan marah bang kalau terbaca..

kat belah kitorg pulak,pakcu n makcu aku ditando hokeh???korang tau x tandu tu ape??yg pengatin duduk atas tu n org angkat tu..alaa..buat2 paham jelaaaa..pakcik aku pun bole tahan semangatnyaa..nasib baik makcu aku tu kecik molek jee.then,ade silat pulak tu..silat siap pakai pedang,pisau,keris lagi...siap berdarah2..fuuhhh..gempak!!mase tu aku dukung si mat areep yg dah besar sbb dan2 maklang aka kakak mak aku datang masa pengantin sampai..mat areep tu cucu maklang akuuu...pergghh..suka dia masa dorg bakar mercun papan mase pengantin turun drpd tandu..mase silat yg kuar2 darah tu pun dia siap tepuk tangan lagii...haishh..mat areep mat areep..sakit tgn den smpi ke malam..

penatnyee..xyah cite laa..oh,pagi ahad tu ade cukur jambul sepupu baru..qaseh raudhah nama dia...heee..sedap namaaa..oh,lupa lak nak cite,makcu aku tu bru 23..hahaha..tu kakcu bkn makcu..kahkahkah..apela..kat belah mak aku,aku dah ade 2 anak sedara,belah bapak aku,pakcik aku baru kawin...haish..nasib baik ni yg last..

sepupu aku belah bapak aku ramai budak kecik,so,kitorg pon dok borakla pasal diorg,pelatla apela..then abg aku ckpla pasal adik sedara aku yg dah lancar cakap tapii...teeett..budak ni kerek sikit..ngan mak die pon die selalu belasah..org cakap ngan dia baik2,dia balas "diam ah"..fuuuuuhhh..baik punya...pakcik aku cerita la yg ada satu pagi ni,bapak budak ni kejut budak ni macamni "banglang,bangun!"panggil banglang sebab mak dia tengah pregnant..then korang tau,budak ni balas ape??"diam ah!bodoh macam penguin"aku punya gelak tahap ape.....budak ni memang mulut xde insurans..tu baru 5 tahun tu...haishh..kesimpulannya,sapa yang ada anak tu,ajar dia cakap elok2 n jgn biar dia bergaul sangat dengan budak2 besar yg dah pandai mencarut2 nih..haha..kazen2!...n 1 more thing yg menariknya,kitorg x tdo kat kg pon sepanjang khamis sampai ahad tu..every nite balik umah..sampai umah dalam pukul 12.30,then,pagi2 pegi srmbn balik..nasibla ade lekas..yg masa hari jumaat tuh lagi laa..nikah malam,n kitorg dr umah penganten pompuan kat juasseh,k.pilah pukul 11 mlm stret balik kl..bertolak dr umah ke k pilah tu dlm pukul 6 ptg..bygkn bape lame ddk dlm kete pegi balik???x singgah umah kt seremban tu pon sbb ayah aku takut lambat..

habislaa cerita hujung minggu lepas..besok nak pegi kelantan pulak,jln2 + meminang awek abg sedara aku +bertunang sekali..sampai selasa duduk sana...masa makcik2 aku belah mak aku borak2 pasal nak meminang ni,dorg dok sebok kata ingatkan abg aku yg nak kawin sebab hari tu dia bawak awek dia masa makcik aku buat bday mat areep tu..abang aku budak2 lagi laa...baru doploh tahun..belajar pon x abis lagiii...pastu sebok dok pikir nak buat majlis kawin anak dia tuh kat mane nanti...nmpknya makin ramailaa sepupu sepapat nak kawin..laki je pulak tu yg dah bercalon..yg pompuan sume slumber rock pakwe pon takde rasenya..doktor2 memang lambat jodoh ke??ehekkk...doakanla jodoh aku cepat..hahahaha..xnak aku jadi andartu...hahaha...gatal!!!kakak sedara aku yg sorg tu sebok tunggu yusry tu..dia dah dgn lisa laaa...berhentila berharap...hahahaha..

tunggu entri next week yee,for cerita kat kelantan pulak..

2 comments:

Adeeb Zulkifli said...

aku rasa ni post terpanjang kau. haha,,, mcm tengah rapping je time baca.

:)

nabihah said...

rapping???hahaha..yelah..sebelum ni,gambo je belambak