Wednesday, March 10, 2010

sebuah perjalanan

tepat jam 11.00 a.m....
24 hours to go!!!!
esok,waktu ni la dadaku bakal sesak diasak oleh degupan jantung yg menggila...
huish..sgt berdebar,walaupun sekarang hanyan cebisannya sahaja yg dirasai..hahaha
kalu nak ikutkan pengalaman amik result pmr sblm nih...dlm kete mmg x b'suare...
cuak seyh...
mungkin mulut nih akan turut terkunci besok
hanya kunci yang sesuai yg bisa membuka mulut ku
RESULT SPM!!!

smalam time nak g dinner wif hariz,abah,mama,n maksu...
ckp pasal gred in spm which is for sure a+..
saya pn cakapla,org yg dapat straight a+'s tu mst gile pandai..
ntah sape la yg dapat tuh...
then mama kate,"nabihahla.."
slambe jek die kate..
hahahaha..tu ke yg mama nak????waaa...
high expectation which i couldn't sure that i'm able to achieve it..
muke ak nih mmg muke budak pandai ke???
smpai nenek n tok ayah pn tanye ak da apply nk g mane2 ke???
mama kate,tgk result la,kalau bagus applyla schorlarship mane2..
then nenek kate,xpe awak pandai...
huh???

mungkin sebab ak blom pnah jatuh tergolek-golek dgn teruk dalam hidup ini...
kalau jatuh pun,sekadar tergelincir dari landasan yg mmbolehkan ak bangun kmbali...
tapi kita kene ingat,hidup ni ade jatuh bangunnye...
tibe2 teringat dkt suhaida...
die sangatla kuat berusaha..tpi nasib slalu x menyebelahi die..
xtau mane silapnye...die selalu frust,sedeh,nangis2..
teringat aku prnh cakap kt die 'haida,xpe..maybe skarang kite susah,akn datang???sape tau..teruskan je usaha tu..jgn putus asa..'
ya..aku bersyukur dikurniakan nasib yang baik...
tpi bila memikirkan saat jatuh tergolek-golekku yg belum tiba,aku jadi cuak.........
apa-apa pun boleh jadi kan

perjalanan hidup aku amatla mudah dengan 5a dalam genggaman yg menjadi tiket untukku berjuang di bumi kusess..
BERLIAN yg berkilauan menjadi destinasi aku setiap tahun,diteruskan lagi dengan kejayaan 8a yg ditempa,nombor paling teruk sekadar 21..
ya,perjalanan hidupku sangat lancar..
siapa tahu apa yg jadi akan datang...
kadang2 aku jadi takut untuk menghadapi hidup yg mencabar sebab aku belum cukup simpanan pengalaman pahit yg boleh menguatkan aku untuk meneruskan hidup..
kekuatanku belum diuji...
mmg patutla aku nangis kena marah dgn cg eley
mmg patutla aku nangis kene marah dengan ms.shy
mmg patutla aku rase nk nangis mse kene sergah ngan cg mior yg suro bce jawapan walaupun x blaja lgi topik nih(padahal die x marah pun,haha)
hati aku cukup rapuh n belum cukup keras untuk menghadapi hari2 yg mendatang..

Ya Allah,bantulah aku untuk kuat dalam menghadapi hari2 yang mendatang

No comments: