Friday, March 16, 2012

friday, 16th march 2012

kadang-kadang bila kita go through situation which need us to think outside the box, kita baru sedar yang 'hey,aku dah besar!'.kita baru tau yg jadi org besar x best.kita start fikir masa depan.masa kecik-kecik kita fikir nak jadi ape and tukar cita2 every 2 years depends on movies yg kita tengok.

dulu, aku nak jadi cikgu sebab cikgu banyak cuti.

then,aku nak jadi paediatrician sebab bajet baik ngan budak2laaa padahal budak pon x suka kat aku.hehe.

lepas tu nak jadi ahli forensik sebab terpengaruh dengan csi..kuat pengaruh csi..

lepas tu nak jadi accountant sebab rasa2 macam terror maths..eh,yeke??

then, nak jadi doctor sebab banyak sangat tengok grey's..huhuhu..

last consideration aku on actuarial and pharmasist.

semua citacita aku di reject by aku sendiri dgn sbb2 berikut :
jadi cikgu sekarang banyak kerja.nak kejar sekolah cemerlang la..student mesti semua nak straight a jee..STRESS *nada gary*..kih3
aku x pandai handle budak,sebab tu reject peads .
jadi accountant orang kata competition tinggi...padahal mula2 aku reject atas sebab yg agak menakjubkan sikit..hehehe..x tau syarikat yang aku kerja nanti tu melabur duit kat mana..halal ke haram kee..kita x tau..ecececeh
then,doctor sebab xnak on call selalu..susah nak cari pakwee..hahaha..
amik actuarial pon direject atas sebab2 tertentu lepas perbincangan dgn parent akuu..
pharmacist direject selepas di consult oleh cousin2 aku yang bertauliah...

mak aku pernah kata,belajar je sebaik mungkin n sekuat mana yg kita mampu...dapatkan result bagus2 n masa tu kita boleh pilih apa yang kita nak.tapi ada orang kata,kita kena ada matlamat,cita2 baru boleh jadi pembkar semangat utk kita teruskan usaha..bagi aku, lain orang,lain pendapat,lain cara.memang kita kena ada matlamat hidup.seboleh-bolehnya yang spesifik.baru kita rasa hidup kita ni mencabar.kita xdela amik ape yang ada depan mata.kita usaha lebih.tapi my mom knows me.sebab tu dia kata macam tu..aku ni jenis yg x suka take challenge.tryla challenge aku,mesti aku surrender.hahaha..so,aku just go through my life.apa nak jadi masa depan kita x tau..ada orang dah set nak buat master,phd,n banyak lagi laa..bagi aku,aku just nak buat yang terbaik supaya aku dapat go to next level of the life.

ok,enough of the reflection..hehehe..mukadimah je baruu..

the main thing is tadi aku baru je habis 1st english assessment for this semester which is impromptu speech.aku ni bukan jenis yang suka cakap kat depan.before cakap tu,alahai,,ketaq lutut tangan,semua laa..tapi bila dah cakap tu,kalau ada benda dalam kepala,mesti nak org bagi attention n tadi i was giving speech to an empty hall sebab aku punya turn last sekali gara2 takut nak volunteer..hamik kau...membebella dekat suku of the class.i just have 1 line of my idea written on the paper n i need to give speech for 3 mins.bad day...hahaha..

conclusion utk post hari ni : gigi x cukup lagii,report biochem x buat lagii,tapi ada hati nak tengok we got married yongseo..uish3...sabaq3...

No comments: