Friday, April 2, 2010

~remaja~

tdi tertengok semanis kurma.kadang2 best jgak tgk show tu,yela,kasi motivasi+insaf sket..topiknye:bohsia..act,ak x minat sgtla topik tu tp bile die cakap pasal ibubapa terasa nk tgk..tetamu die adela prof nih,shila n bapak die,nd lala.mula2 tertarik coz si shila tu ckp bapak die pnah cite kt die.mcm nih cite nye....

ibu n anak nye sdg naik eskalator d sbuah shopping kompleks.
si ibu nampak kdai mainan di sblh die..
ibu : nmpk x???dah ade kedai mainan kat cni
anak : mane ade!!!!xde pon
ibu :ade..tu...
of cozla si anak x nampak sbb ibu die lgi tinggi drpd die

nmpk x perkaitannya?????msti x kan??hahaha..act cam nih,kite slalu x nmpk ape yg mak ayah kite buat untk kite adelah untuk kebaikan kite.tpi satu hari nanti kite akn sedar yg dorang buat sume untuk kebaikan kite.xde mak ayah yg nak anak die menderite..kan??
yela,mcm anak tuh..die x percaye ape yg mak die ckp sbb die x nmpk,nnti bile die dah nmpk,die sedar mak die x tipu die.

kadang2 ak bersyukur sbb mak n ayah aku kawal aku,pantau aku..nak kuar sensorang mmg susah..x penah pon..knaape?????sbb dorang sayang aku,aku tau tu!!dr dulu..mmg kalo mende yg ak nk dorang x kasi aku bengang,geram..pujuk,pujuk n keep pujuking..bile dorang da kasi,ak rse mcm dorang kasi tu x ikhlas je n ak pon x wat..hahah..klaka perangai aku..sbb tu la kot kengkawan aku kate aku ni redho je..ak bersyukur sbb tuh prangai aku..ak bkn pemberontak n i'm grateful 4 not being the one...ya,mse cuti aku bosan sbb x kuar..hahaha..no transport..bas???teksi???huh,jgn harap!!n i'm grateful too as i was born as the only daughter in my famili..i know my parents did all those things not to control me or kongkong me..they love me..i noe that..

ustazah dlm show tu kate remaja yg bermasalah ni kurang kasih sayang..mmg bile org tegur diorg menjawab "ape ko kisah??"..mungkin dorg nih kurang kasih sayang..kesian kn??ustazah tuh kate jgn jdi remaja negatif...remaja negatif tu mcmane ye??

REMAJA yg :
Relax ;relax je kejenye...haha
Enjoy/Ego ;suke enjoy+ego,ssh nk mgaku ksalahan sndiri..x bleh dtgor
Main-main ; suke main2,x pnah sirius!!
Angan2 ; berangan je keje..
Juara/Jaguh ; bajet hebat...ala,mcm mat rempit tuh,yela,nk tunjuk hebat
Angau ; sms je keje...hahaha

ha, tu lah ciri2 remaja negatif..cube elakkan yea!!!!!nasihat sye kpd diri sye n rakan2 remaja sekalian..

No comments: